Popcorn erbij?

IMG_1484

Op mijn kamer staat een tv. Weliswaar niet veel groter dan een forse iPad, maar hij staat er!

Door een beetje luiheid van mijn kant en een gebrek aan technische inzichten, moet ik het op dit moment doen met enkel RTL 4, Comedy Central en Nickelodeon. (In feite moet ik gewoon eens een nieuwe afstandbediening kopen, dat laten we even buiten beschouwing, haha)

Best prima hoor, ik kom de dag wel door met Dr. Phil, Married with Children en een beetje Spongebob hier en daar. Toch bleef het jammer als ik zag dat er een leuke film op tv kwam, en ik die niet kon kijken.

In mijn eerste jaar Communicatie had ik wel eens gehoord van Netflix. Klonk allemaal best leuk en aardig, maar betalen voor iets waar blijkbaar toch een aantal haken en ogen aan zaten, vond ik weer een beetje ver gaan. Toen tipte een vriendinnetje van mijn opleiding (én tevens medeblogger) me over Popcorn Time.

popcorn time

 

In die dagen erna ben ik informatie gaan opzoeken over Popcorn Time. Popcorn Time is een soort Netflix, waarbij je (als je die ambities én goed internet hebt) een week lang alleen maar films en series kan kijken aan een stuk door, als je wilt. Bijna iedere film en serie is er op te vinden. Ondanks dat het een internationaal initiatief is, heb ik er ook wat Nederlandse films op gevonden.

Popcorn-Time-is-awesome-logo

Popcorn Time heeft een groot voordeel en een groot nadeel.
Laten we het slechte nieuws maar eerst brengen.

Popcorn Time is niet legaal. Ja, illegaal dus. Nu weet ik dat de meeste mensen erg schrikken bij het woord ‘illegaal’ en zich direct een piraat voelen. Dat valt allemaal nog wel mee. Maar, waarom is het dan illegaal?

In ons land is het uploaden van zogeheten auteursrechtelijk beschermmateriaal verboden. Hiernaast is het sinds afgelopen april ook verboden om dit auteursrechtelijk beschermmateriaal te downloaden.
Foei dus. Nu hoef je niet meteen te verhuizen naar een ander land onder een andere naam: Popcorn Time zelf heeft veel eerder een probleem dan jij, een van de 1,2 miljoen gebruikers in Nederland.

Toch een beetje paranoïde geworden van bovenstaand verhaal? Je kan anoniem Popcorn Time blijven kijken door de zogeheten ‘vpn-functie’ van Popcorn Time in te schakelen. Hoe? Sorry, ik probeer het uit te vogelen, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt, haha!

Nu door naar het voordeel van Popcorn Time, jeej.
Popcorn Time is gratis! Dus onbeperkt en gratis je favo films&series kijken it is!

De relatie tussen mij en Popcorn Time begon een beetje onstuimig. De ene keer besloot hij dat ik met gemak drie films achter elkaar kon kijken, de andere keer kwam hij met het laden van een film niet verder dan 5%. Ook besloot Popcorn Time uitgerekend iedere keer dat ik een filmpje wilde kijken met mijn vriend, z’n middelvinger op te steken en niks te laden. Jaloers typje dus, die Popcorn Time.

Na het downloaden van de nieuwste versie van Popcorn Time en het hebben van een nieuwe WiFi, is het weer dikke mik tussen mij en Popcorn Time. Hij werkt weer super! Ook kwam ik erachter dat Popcorn Time werkt met peers. Hoe meer mensen dezelfde film kijken/laden als ik, hoe beter die film ook zal laden. Hierdoor zullen populaire films dus sneller laden dan hele onbekende. Handig om rekening mee te houden.

Al met al vind ik Popcorn Time dus een fijn programma, afgezien van het verhaal dat het illegaal is. Ik ga dus uitvogelen hoe ik mijn vpn-functie kan inschakelen en duimen dat Popcorn Time in de lucht blijft of door een wonder opeens legaal wordt.

Nieuwsgierig geworden?
Popcorn Time downloaden kan via deze site: https://popcorntime.io/

X

2 gedachtes over “Popcorn erbij?

  1. Ik zelf kijk wel gewoon via Netflix, vind het best te betalen, maar het aanbod begint me wel steeds meer tegen te houden. Wat ik zo fijn vind aan Netflix is dat ie bijhoudt waar je gebleven bent, doet Popcorn time dat ook?

    Like

    1. Het aanbod is een van de redenen dat ik Netflix niet aandurfde ja!
      Popcorn Time houdt echter niet bij waar je bent gebleven, wat soms wel jammer is, kan ik weer helemaal die ene minuut gaan opzoeken waar ik de dag ervoor was gestopt!

      Like

Plaats een reactie