Me and my hair.

Hoe mijn haar er tegenwoordig bij staat.

 

Van mezelf heb ik altijd steil haar gehad. Steil en bruin, zelf vond ik het vaak maar een saai iets. Vanaf mijn elfde levensjaar was ik toch wel een paar keer per jaar bezig met het verven van mijn haar of het bedenken van nieuwe kapsels.

Ook de laatste paar jaar heb ik mijn haar (veel te vaak, ahum) geverfd. Zoals de meesten misschien wel weten, is haarverf niet heel erg lief voor je haar.
Om het maar eens goed te maken met mijn haar, gebruik ik diverse haarproducten. In deze post zal het alleen gaan over producten die mijn haar (naar mijn idee) beter/gezonder maken, niet om er iets speciaals mee te doen.

Welke zijn dit?

Zoals ik al zei heb ik lang haar. Erg leuk enzo hoor, maar een mindere bijkomstigheid zijn… de klitten. Iedere ochtend sta ik heerlijk met een borstel alle knopen uit mijn haar te trekken. Tenminste, dat stónd ik te doen. Ik gebruik iets meer dan een jaar de Anti-Klit Spray van Gliss Kur, by Schwarzkopf. Deze spray sprak me in de winkel simpelweg gewoon aan omdat ik de vloeistof er zo leuk uit vond zien.
De spray bevat keratine, wat helpt bij het glad maken en makkelijk stylen van je haar.
Hiernaast laat het je haar glanzen, en, voor mij het belangrijkst:
het haalt de klitten uit mijn haar en vergemakkelijkt daarmee mijn dagelijkse ochtendstruggle om enigszins toonbaar haar te hebben!

Processed with VSCOcam with a6 preset

 

Ook houd ik erg van een haarmasker, zo eens in de week. Als ik iedere keer dat ik mijn haar was conditioner gebruik, wordt mijn haar wel heel erg glad. Daarom hanteer ik nu al een tijdje de gewoonte om mijn haar eens in de week te verblijden met een haarmasker. Een tijd terug gebruikte ik het Andrélon Zomerblond 1 Minuut Haarmasker, omdat ik mijn haar toen net geblondeerd had.

Nu gebruik ik de Color Seal Balsam van Syoss. In feite is het een conditioner, maar de substantie is een stukje dikker dan de conditioners die ik gewend ben, en daarmee ideaal om lekker even in mijn haar te laten trekken. Na gebruik voelt mijn haar heerlijk zacht aan, zonder daarbij meteen zo zwaar te worden; een verschil met mijn conditionergebruik.

Processed with VSCOcam with a6 preset

 

Als laatste heb ik nog een klein productje dat ik gebruik: de Argan Olie van Kruidvat.
Hier kan ik heel kort over zijn: argan olie is erg goed voor je haar, maar zoals het al zegt, het is olie.
Gebruik dus echt niet meer dan 2 pompjes uit dit flesje, het lijkt heel weinig, maar het is meer dan genoeg.
Wanneer je bijvoorbeeld 4 pompjes in zou gooien, wordt je haar erg vettig en kan je eigenlijk weer meteen je haar gaan wassen (een ervaringsdeskundige spreekt hier).

Zolang je de hoeveelheden beperkt houdt, is het een erg fijn product. Ook dit brengt namelijk glans in je haar. Daarbij krijg ik om een of andere reden ook gewoon het gevoel dat het goed is voor mijn haar. Misschien dus een beetje een placebo-effectje, maar ach, zo duur was het ook weer niet.

Processed with VSCOcam with a6 preset

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat zijn jouw favoriete haarproducten?

Plaats een reactie